Psihopedagogie Speciala

Dezbateri,indrumari,sugestii si informatii in legatura cu depistarea si protezarea timpurie a copilului deficient de auz.Terapii auditiv-verbale pentru copilul care are dificultati de pronuntie si e hipoacuzic. Relatia parinti-copil cu deficienta auditiva, protezat sau cu implant cohlear.

RSS 2.0

CUM FOLOSESC JURNALUL COPILULUI MEU

Repet, din articolul anterior, jurnalul personal al copilului este un ajutor important şi e foarte util în dezvoltarea şi înţelegerea vocabularului, în comunicarea verbală sub formă de dialog, un dialog apropiat intereselor copilului cu deficienţă auditivă.

Jurnalul copilului este un caiet în care se lipesc fotografii sau se fac desene simple reprezentând un eveniment deosebit din viaţa copilului, a unei excursii, a unei activităţi cu părinţii, fraţii sau colegii de la grădiniţa/şcoală, etc.

Puteţi începe să ţineţi un jurnal când copilul a împlinit deja 2 ani. Important la această vârstă este să folosiţi fotografii din momentele care l-au făcut fericit pe copilul dv., cu persoane îndrăgite de el, cu activităţi din viaţa lui, etc.

Sub fiecare fotografie (desen) să scrieţi cu litere de tipar ce reprezintă, cine este în fotografie (numele) ce face şi faptul că este fericit, că se bucură, că-i place ceea ce a făcut, …

Alături de fiecare fotografie/desen scrieţi o propoziţie simplă cu ceea ce reprezintă fotografia/desenul (ţineţi cont de vârsta copilului).

Exemplu:

(fotografia îl înfătişează pe copilul dv. stând în grădină şi rupând flori)

Scrieţi aşa, sub fotografie:

Cristi stă în grădină.

Cristi culege flori.

Îi plac florile.

 

Repetând des cu copilul aceleaşi propoziţii, el va învăţa mai repede, atât să le pronunţe corect şi să le scrie, cât şi să le audă şi să le citescă de pe buze.

Copilul, înaintând în vârstă, va putea verbaliza/citi un text scris mai lung, folosind 3-5 fotografii/desene, aşezate în ordinea desfăşurării activităţilor cu copilul dv.

În cazul în care fotografiile reprezintă acţiuni mai complexe, puteţi folosi dialogul (rolurile) fiecărui participant la acţiune. Acestea pot fi reprezentate în dreptul fiecăruia printr-un text simplu.

Observaţi, în activităţile pe care le desfăşuraţi cu copilul, ce-l interesează cel mai mult, ce-i face plăcere şi  folosiţi-le pe acestea cu imagini în jurnalul copilului dv. Tot ceea ce-l interesează personal, ce-l emoţionează, ce-l bucură, va fi mai uşor preluat în limbajul verbal şi scris.

Păstraţi o legătura permanentă cu educatoarea şi terapeutul copilului dv.

   ÎI PUTEM  AJUTA  IUBINDU-I!

 

Rodica Doina Cheregi


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Hosting gratuit oferit de Tanase Cosmin Romeo