Psihopedagogie Speciala

Dezbateri,indrumari,sugestii si informatii in legatura cu depistarea si protezarea timpurie a copilului deficient de auz.Terapii auditiv-verbale pentru copilul care are dificultati de pronuntie si e hipoacuzic. Relatia parinti-copil cu deficienta auditiva, protezat sau cu implant cohlear.

RSS 2.0

RITMUL CA PRINCIPIU DE REGLARE AL VIETII

    Definiţiile ritmului în DEX:

    RITM, ritmuri, s.n.

 * Așezare simetrică și periodică a silabelor accentuate și neaccentuate într-un vers sau în proză ori a accentelor tonice într-o frază muzicală; cadență, tact; p. ext. Armonia- efectul obținut prin această așezare .

 * Desfășurare gradată, treptată a unei acțiuni, evoluție mai rapidă sau mai lentă a unei activități, condiționată de anumiți factori.

* Periodicitate a unei mișcări, a unui proces, a unei activități.

* Mișcare regulată; tempo, cadență.

* Repetare periodică a unor elemente de arhitectură sau de decorație, la o construcție

* Succesiune regulată în timp (a unor elemente). ~ cardiac. 2) (în muzică, versificație, dans)

* Organizare armonioasă a sunetelor sau a mișcărilor; tact; cadență.

* Viteză de execuție; grad de iuțeală (în efectuarea unei acțiuni); tempo.

* Periodicitate a unor mișcări, activități sau procese, repetare regulată la anumite intervale a acelorași momente.

* Mişcare regulată; cadență, tempo. (arte) proporție, armonie între părțile unui întreg.

 

După cum v-aţi dat seama din numeroasele definiţii ale ritmului, noţiunea de ritm este întâlnită în diferite domenii, şi anume: muzică, medicină, biologie, psihologie, sociologie s.a.m.d.

Viaţa este un complex de ritmuri şi omul trăieşte simultan în aceste ritmuri. Ritmul îl regăsim în toate formele de manifestare a vieţii biologice (bioritmul), ale naturii (anotimpurile, fluxul și refluxul, ziua şi noaptea), în Univers (rotaţia planetelor, sistemul solar, galaxiile)  în viaţa noastră mentală, afectivă, socială şi spirituală.

Care este cel mai important ritm al fiinţelor? Oare nu respiraţia?
Ritmul inspir – expir, încet – tare,  uşor – greu, rar – repede…

Ritmul constă şi în alternarea activităţilor de concentrare-relaxare, inspiraţie – expiraţie, ascultare – vorbire, receptivitate – emotivitate, gândire raţionala – gândire intuitivă, acumulare – reproducere, stiinţa – arta (Dorin Moldovanu).

Elementul ritm în educaţia copilului este foarte important. Activităţile educative trebuie să se bazeze pe aceste ritmuri, pentru ca structura fizică, psihică şi afectivă să se dezvolte în armonie. În educaţie copilul învaţă să alterneze activităţile mentale cu cele practice, activităţile statice cu cele de mişcare, cele de ascultare cu cele de verbalizare.

Exerciţiile de ritm le dezvoltă capacitatea de comunicare, auzul, vorbirea, capacitatea de sincronizare, capacitatea de a învaţa eficient, creativitatea, bucuria de a învaţa, simţul melodic, simţul mişcării, etc.

Ritmul înseamnă ordine, mişcare, viaţă…

 

 

 

 

Rodica Doina Cheregi


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Hosting gratuit oferit de Tanase Cosmin Romeo