Psihopedagogie Speciala

Dezbateri,indrumari,sugestii si informatii in legatura cu depistarea si protezarea timpurie a copilului deficient de auz.Terapii auditiv-verbale pentru copilul care are dificultati de pronuntie si e hipoacuzic. Relatia parinti-copil cu deficienta auditiva, protezat sau cu implant cohlear.

RSS 2.0

CONSTRUIM INSTRUMENTE MUZICALE ARTIZANALE

Improvizaţiile şi exerciţiile de bază ritmice şi melodice, începute foarte timpuriu cu copilul hipoacuzic, contribuie la dezvoltarea auzului şi mai ales a formelor preliterare ale limbii, au consecinţe pozitive şi asupra dezvoltării capacităţii intelectuale ale copilului. Activităţile de ritmică şi educaţie muzicală, prin conţinutul, mijloacele şi metodele didactice specifice, atât prin diferenţierea simţurilor, cât şi prin antrenarea permanentă a gândirii, cresc capacitatea de concentrare şi coordonare a copilului hipoacuzic, îmbunătăţind semnificativ puterea de învăţare a acestuia.
La baza educaţiei muzicale orffiene este ritmul, acesta are legătură cu ritmul vorbirii, cu limbajul copiilor expresiv şi ritmat.
Pentru aceste activităţi putem confecţiona împreună cu copiii instrumente simple, artizanale, asemenea celor concepute de compozitorul german Carl Orff (1895-1982).
Obiectele sunătoare, clopoţeii, castanietele se pot confecţiona din diferite materiale de uz casnic, gospodăresc uşor de procurat din casă (linguri de lemn de diferite marimi, orez, boabe de fasole, sare etc.), deşeuri (sticle mici de plastic, cutii sau doze de metal, capace din metal, cutii sau borcănaşe de la medicamente din plastic sau ebonită ş.a.) sau materiale din natură (nuci, sâmburi, scoici, nisip sau pietricele etc.). Aceste materiale sunt la dispoziţia oricui şi suplinesc cu varietatea lor timbrală posibilităţile instrumentelor originale.
După alegerea materialelor(doze de metal, sticle de plastic sau tuburi) şi confecţionarea „instrumentelor” în câteva doze se pun pietricele, orez, nisip, etc. apoi se decorează, lipind hârtie colorată, hârtie creponată, pânză de sac, cu modele după imaginaţia fiecăruia. Această activitate implică un efort creator pentru copii, ei sunt bucuroşi şi foarte entuziasmaţi că obiectele confecţionate sunt folositoare.

Împreună cu „instrumentele” corporale folosite (bătăile din palme, tropăiturile cu picioarele), copiii înţeleg că ritm există în vorbire, în muzică, în dans, îşi dezvoltă auzul şi expresia muzicală personală.

12.07.2014 002

 

                         ÎI  PUTEM  AJUTA  IUBINDU-I!

 

Rodica Doina Cheregi


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Hosting gratuit oferit de Tanase Cosmin Romeo