Psihopedagogie Speciala

Dezbateri,indrumari,sugestii si informatii in legatura cu depistarea si protezarea timpurie a copilului deficient de auz.Terapii auditiv-verbale pentru copilul care are dificultati de pronuntie si e hipoacuzic. Relatia parinti-copil cu deficienta auditiva, protezat sau cu implant cohlear.

RSS 2.0

VĂD, SIMT, CÂNT ŞI AUD

Activităţile de ritmică şi educaţie muzicală desfăşurate cu copiii hipoacuzici dezvoltă capacităţile de receptare şi exprimare muzicală, prin activităţile practice cu utilizarea acompaniamentului ritmic de jucării sonore,  a instrumentelor de percuţie din instrumentariul Orff sau cele confecţionate artizanal. Această formă de comunicare (muzică, mişcare, vorbire şi dans) modeleză personalitatea copilului şi îmbunătăţeşte comunicarea prin dezvoltarea limbajului.
Vorbim de muzica elementară care este o muzică naturală, corporală şi poate fi uşor învăţată, trăită, pentru că este pe măsura copilului. Această muzică nu este niciodată doar muzică, elementar înseamnă că aparţine  elementelor naturii, de materia primă, de geneză, de începuturi. Muzica elementară este contopită cu mişcarea, dansul, vorbirea şi jocul, este o muzică la care trebuie să participi activ, nu s-o audiezi. Forma material-sonoră a acestei muzici este simplă, foloseşte mijloace muzicale restrânse şi este accesibilă. Dacă este înţeles acest concept, deziderat, atunci calitatea şi eficienţa acestor activităţi este bună.
Interacţiunea şi comunicarea copiilor în cadrul grupului cu care se lucrează este importantă pentru că asigură armonia grupului, libertatea fiecărui copil şi participarea lui activă.
Copiii trăiesc jocurile ritmice doar dacă sunt corect explicate, demonstrate de către cel care coordonează activitatea şi sunt bine înţelese.
Aceste activităţi, pe lângă formarea limbajului, dezvoltă în cadrul grupului relaţii noi între copii,  se evidenţiază importanţa fiecăruia în cadrul grupului, se dezvoltă înţelegerea şi educarea responsabilităţii, a răbdării copilului.
Exemple de activităţi:
• Activitate cu baloane, fiecare copil are balonul lui în joc, la sfârşitul activităţii se face cercul instrumentelor.
• Activitate cu pietre, muzica însoţeşte activitatea, sau bătaia a două pietre, la sfârşitul activităţii copiii aşezaţi în cerc lovesc două pietre în diferite ritmuri pe rând, apoi în „ orchestră”.
Activităţile ritmice cu copiii hipoacuzici pot contribui, fiind aşa o activitate complexă, pe lângă dezvoltarea auzului şi limbajului şi la completarea cunoştinţelor de la alte domenii de activitate.

Educaţia ritmică învaţă copiii să găsească legătura între corp, minte şi spirit.
Educaţia ritmică, dezvoltă creativitatea, comunicarea, personalitatea, senzaţiile şi ajută la cunoaşterea de sine.

Activităţile de ritmică, prin muzică, sport, pantomimă, interpretarea dramatică a unor texte (joc de roluri), povestirile după imgini, sunt activităţi complexe şi obligatorii.

                             simt,vad,  cant si aud

Imagine de pe internet

                         IUBINDU-I ÎI PUTEM AJUTA!

 

Rodica Doina Cheregi


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Hosting gratuit oferit de Tanase Cosmin Romeo