Psihopedagogie Speciala

Dezbateri,indrumari,sugestii si informatii in legatura cu depistarea si protezarea timpurie a copilului deficient de auz.Terapii auditiv-verbale pentru copilul care are dificultati de pronuntie si e hipoacuzic. Relatia parinti-copil cu deficienta auditiva, protezat sau cu implant cohlear.

RSS 2.0

CLASIFICAREA JOCURILOR

O clasificare foarte exactă a formelor de joc este extrem de dificilă prin faptul că jocurile sunt variate, combinate, complexe şi adesea foarte mobile.
Clasificările sunt foarte diverse în funcţie de: materialele folosite în timpul jocului, scopului urmărit, vârsta copilului, spaţiul în care se va desfăşura jocul, etc.

Din multitudinea de clasificări vom reda următoarea clasificare:

1. Jocuri de reproducere ale unor mici evenimente cotidiene;
2. Jocuri cu subiecte simple (ex.plimbarea cu păpuşa);
3. Jocuri de mişcare, cu sau fără reguli (ex. de-a circulaţia, jocuri de alergare, cu mingea, de-a avioanele , etc);
4. Jocuri didactice (au ca scop învăţarea, consolidarea şi verificarea unor cunoştinţe);
5. Jocuri de creaţie (desene, modelaje);
6. Jocuri dramatice (mici scenete, piese de teatru improvizate);
7. Jocuri de construcţii în nisip, Lego sau cuburi;
8. Jocuri stimulative ale gândirii logice ( Moara, Şahul);
9. Jocuri sociale în aer liber sau de interior, de căutare, întrebări şi răspunsuri, Omule nu te supăra ş.a.

Pentru noi, cadre didactice care lucrăm cu copii care au diferite tulburări sau deficienţe, este importantă următoarea subîmpărţire a tuturor jocurilor (toate jocurile posibile, cunoscute sau improvizate de către educatoare), în vederea unei recuperări parţiale sau totale, şi anume:

A. Jocul senzorio-motric,
B. Jocul funcţional, şi
C. Jocul creativ.

În loc de concluzie:

Trei feţe
Lucian Blaga

Copilul râde:
„Înţelepciunea şi iubirea mea e jocul!”

Tânărul cântă:
„Jocul şi-nţelepciunea mea-i iubirea!”
Bătrânul tace:
„Iubirea şi jocul meu e-nţelepciunea!”

Confucius
Aud şi uit. Văd şi îmi aduc aminte. Fac şi înţeleg.

 

 

Sursa:
Pedagogia jocului, 2001-2002, Pag. 16
doamna prof. Ricarda Maria Terschak

Rodica Doina Cheregi


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Hosting gratuit oferit de Tanase Cosmin Romeo