Psihopedagogie Speciala

Dezbateri,indrumari,sugestii si informatii in legatura cu depistarea si protezarea timpurie a copilului deficient de auz.Terapii auditiv-verbale pentru copilul care are dificultati de pronuntie si e hipoacuzic. Relatia parinti-copil cu deficienta auditiva, protezat sau cu implant cohlear.

RSS 2.0

JOCUL CREATIV

 

  1. Jocul creativ

 

         Jocul senzorio-motric  dezvoltă simţurile,  jocul funcţional stabileşte relaţia între dezvoltarea senzorio-motrică şi cea cognitivă a copilului, creând funcţii noi.

Jocul creativ  „îmbracă” cu un conţinut nou cele două forme de joc.

Exemplu:

Alegem cuburile (sortate după mărimi, mari, mici şi mijlocii) la jocul senzorio-motric, apoi le dăm acestor cuburi altă funcţionalitate, ele devenind ziduri, casă cu etaje şi scări, camere mobilate, curte etc., la jocul funcţional.

        Jocul creativ  se va desfaşura folosind aceste elemente, ca suport, pentru a crea scenete, povestiri, activităţi cunoscute copiilor în casă şi curte, verbalizând, în cadrul jocului funcţional ales, o poveste simplă, atractivă care stimulează gândirea şi limbajul copilului. Se pot adăuga elemente noi, după imaginaţia şi preferinţele copilului, lărgind şi îmbogăţind verbalizarea.

Jocul LEGO şi o mulţime de jocuri de construcţie, care pot fi procurate azi, ofertele fiind generoase, pot fi folosite la jocurile creative.

Fascinant pentru copil este planul vertical al unui desen sau al unei poveşti. Tehnica de transformare a unui desen orizontal pe plan vertical (tehnică creată de dna profesoară Ricarda Maria Terschak) este următoarea: într-un bloc mare de desen se va face un desen complex, cu multe elemente care compun tema desenului. Desenul se colorează, apoi cu foarfecele se decupează numai pe partea de sus a desenului, cea de jos rămâne prinsă de foaie. Se ridică elementele componente ale desenului, astfel, elementele stau în picioare şi se creează o imagine tridimensională. Privind această imagine se poate face o povestire, se pot pune întrebări după imagine, etc.

Blocul de desen (caietul) se poate închide culcând formele desenate şi de câte ori dorim putem să-l redeschidem. Această tehnică de transformare a planului orizontal în plan vertical, poate servi oricărei teme, idei, povestiri.

Exemplu:

  • o casă, ai cărei pereţi se deschid şi se poate vedea fiecare cameră, ce cameră reprezintă, ce conţine, se pot denumi obiectele de mobilier, cine locuieşte şi ce activităţi se desfăşoară în acea cameră.
  • un copac, se pot deschide crengile copacului, se poate vedea cine se ascunde în desişul frunzelor (păsări, veveriţe), pe coaja de copac (insectele),etc.
  • un vapor, la care se poate vedea în interior cabinele pasagerilor, magazia de mărfuri, puntea, sala motoarelor, elicea, etc.

Orice forma de joc am alege, acesta contribuie la dezvoltarea psihomotricităţii, la dezvoltarea vocabularului, gândirii şi la socializarea copilului în cadrul grupului de copii.

 

 

                                         DOAR IUBINDU-I ÎI PUTEM AJUTA!

Rodica Doina Cheregi


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Hosting gratuit oferit de Tanase Cosmin Romeo