Psihopedagogie Speciala

Dezbateri,indrumari,sugestii si informatii in legatura cu depistarea si protezarea timpurie a copilului deficient de auz.Terapii auditiv-verbale pentru copilul care are dificultati de pronuntie si e hipoacuzic. Relatia parinti-copil cu deficienta auditiva, protezat sau cu implant cohlear.

RSS 2.0

JOC ŞI APĂ

Apa atrage ca un magnet copilul la joacă.

Activităţile cu apă produc multă murdărie, de aceea vara este anotimpul în care activităţile se pot planifica afară.

Apa poate fi folosită în jocurile copiilor atât singuri, cât şi în grup. Mărimea grupului influenţează reuşita activităţii, de aceea grupurile alese să fie mici ( de 4 până la 6 copii), acest lucru permite fiecărui copil să participe activ, să stea în jurul cădiţei lejer, să i se acorde atenţie şi să comunice verbal.

Materialele necesare acestor activităţi vor fi pregătite din timp, sunt necesare atât obiecte care plutesc, cât şi obiecte care se scufundă. Se ţine cont de elementul surpriză, un obiect nou, un obiect cu care nu s-au jucat. Nu se vor folosi obiecte din sticlă.

În timpul activităţiilor cu apă copiii vor purta şorţuleţe impermeabile, se va ţine cont de igienă (apa se va schimba când este nevoie), hainele lor vor fi schimbate dacă sunt prea ude.

Cadrul didactic va spijini şi urmări jocurile copiilor cu apă, va pune întrebări, îi va încuraja pe copii să spună ceea ce gândesc în timp ce se joacă, îi va lăuda generos, mereu, când este cazul. De asemenea, va interveni când apare o problemă ce nu poate fi rezolvată de copii, când un copil îi deranjează pe ceilalţi sau le strică jocul, sau când este pusă în pericol siguranţa copiilor.

Părinţii vor fi informaţi despre jocurile pe care intenţionaţi să le faceţi cu copiii, ei pot să consolideze, în timpul programului lor care presupune folosirea apei, noţiunile însuşite de către copii.

Propunem câteva jocuri noi, pentru dezvoltarea limbajului, recunoaşterea literelor alfabetului şi pronunţia corectă a acestora, jocuri pentru dezvoltarea capacităţii de a recunoaşte cifrele, mărimea, forma, etc.

LITERELE PLUTITOARE

Urmărim recunoaşterea literelor alfabetului şi exersarea pronunţiei corecte a sunetelor.

Activitatea se adaptează vârstei şi deficienţelor pe care le are copilul.

Materialul folosit este format din două seturi de litere, conţinând aceleaşi litere (care pot forma câteva cuvinte simple sau numele copiilor).

Unul din seturi este pus în apă, literele plutesc şi copiii sunt lăsaţi să se bucure, în joacă, de ele.

Învăţarea; arătăm o literă din al doilea set, unde o vezi în apă? ce literă este? Alege litera cu care începe numele tău, spune un nume sau un cuvânt cu litera aceasta, etc.etc.

Realizează conturul literei cu degetul, foloseşte litera ca o ştampila (înmuiată în culoare) pe o coală de hârtie sau sub o serie de imagini aşezăm, împreună cu copiii, litera cu care începe numele obiectului din imagine.

Se pot realiza multe variante de învăţare prin jocul cu literele plutitoare.

DRAMATIZAREA UNEI POVEŞTI SAU POEZII prin jocuri în apă.

Suport ajutător: se desenează principalele scene ale poveştii şi se aşează pe un suport urmărind firul narativ.

Personajele vor fi modelate (împreună cu copiii) din lut, sau se folosesc jucării din plastic care pot fi aşezate şi manipulate uşor în decorul aranjat în văniţa cu apă.

Se aleg povestioare sau poezii care pot fi dramatizate în apă prin jocuri simple de alunecare a apei printr-o ţeavă, umplerea unor recipiente şi sunetele produse de fiecare, aventuri pe mare cu piraţi (o poveste simplă).

Mărimile pot fi însuşite folosind pietricele, acestea pot fi aşezate în apă în ordine crescătoare sau descrescătoare, grupate după mărime sau greutate. Copiii pot să se joace folosind omuleţii jocului LEGO, sărind de pe o piatră pe cealaltă (traversând un râu), verbalizând, câte pietre mari, câte pietre mici, mijlocii, departe, aproape, adânc,..

Jocuri cu cuburi de gheaţă colorate care se dizolvă în apa din cadă.

Construirea iglului din cuburi de gheaţă şi poveşti cu viaţa oamenilor şi animalelor la poli.

Lumea acvatică, la pescuit, jocuri cu peştişori de plastic şi o plasă, fiecare copil numără câţi peştişori a pescuit. Poveşti şi joc în apă cu balene, delfini şi despre viaţa lor minunată.

Culorile, în recipiente de plastic de diferite mărimi se colorează apa cu colorant alimentar, fiecare copil va primi culoarea pe care o doreşte. Se amestecă culorile în văniţa mare, se denumesc culorile.

PICTĂM APA

Se folosesc vopsele speciale, cu pipeta se pun câteva picături în apă, din mai multe culori. Coala de hârtie albă se ţine deasupra apei colorate şi se lasă să absoarbă modelul, se ridică repede şi se pune la uscat pe un ziar.

Baloane din săpun prin cercuri de diferite mărimi sau suflate prin paie.

JOC distractiv: pescuieşte cu dinţii.

Într-o cădiţă cu apă curată se pun mere spălate (câte unul pentru fiecare copil) şi cu mâinile la spate trebuie să prindă mărul cu dinţii. Copiii mai mici pot sufla pe suprafaţa apei mingi de tenis de masă.

Pe o casetă audio se înregistrează diferite sunete din viaţa de zi cu zi, cum ar fi: sunetul ploii, unei cascade, apa care curge de la robinet, valurile mării, etc. Se ascultă, se denumeşte ce a produs sunetul, se fac mici poveşti după imaginea cu ceea ce a produs acel sunet.

În sala de grupă puteţi aşeza un acvariu cu peşti decorativi, de care, pe rând, fiecare copil va avea grijă să-i hrănescă. Vor observa peştii şi plantele acvatice.

Cooperarea şi comunicarea dintre cadrul didactic şi părinte ajută la extinderea activităţilor de explorare şi cunoaştere prin joc a calităţilor şi proprietăţilor apei.

 

IUBINDU-I ÎI PUTEM AJUTA!

Rodica Doina Cheregi


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Hosting gratuit oferit de Tanase Cosmin Romeo