Psihopedagogie Speciala

Dezbateri,indrumari,sugestii si informatii in legatura cu depistarea si protezarea timpurie a copilului deficient de auz.Terapii auditiv-verbale pentru copilul care are dificultati de pronuntie si e hipoacuzic. Relatia parinti-copil cu deficienta auditiva, protezat sau cu implant cohlear.

RSS 2.0

Nisipul şi matematica

        Nisipul poate fi folosit şi pentru a dezvolta aptitudinile copiilor preşcolari în domeniul matematicii. Unele activităţi dezvoltă vocabularul specific matematicii şi capacitatea de a număra, în timp ce altele introduc concepte matematice primare.

Activităţile la groapa (lada) de nisip, pentru recunoaşterea sau crearea de forme geometrice şi denumirea lor,  se va face cu nisip umed. Limbajul specific legat de capacitate „plin, jumătate, gol” sau forma găletuşei şi introducerea termenilor „latura, margine”, număr, etc. se face în timpul jocului.

Copiii vor sorta, număra şi clasifica materialele pe care le doresc sau cele alese de cadrul didactic (în funcţie de tema aleasă) după un anumit criteriu, şi anume, formă, culoare, mărime, număr (joc cu animale de plastic),etc.

Un joc distractiv este cel cu piepteni care au dinţii dispuşi la distanţe diferite şi urmele pe care le lasă când este tras prin nisip cu dinţii în jos. Copiilor li se arată pieptenele şi urma lăsată, apoi li se cere să recunoască pieptenele după urma lăsată în nisip. Se fac modele cu doi, trei piepteni şi copiii vor încerca să imite modelul, folosind corect pieptenele. Această activitate constituie o experienţă tactilă şi ajută la dezvoltarea musculaturii fine.

Jocul cu nisip preferat de copii este cel cu forme de prăjituri. Copiii se vor juca liber cu materialele pregătite pentru prăjituri, pot cânta un cântecel, apoi vor strivi o prăjitură şi vor număra prăjiturile rămase. Copiii pot aşeza numere de plastic sub fiecare prăjitură, se striveşte câte o prăjitură şi se ia câte un număr(se începe cu 5), vor număra câte prăjituri au mai rămas. Copiii pot încerca să scrie în nisip numărul care reprezintă cantitatea. Acest joc poate avea multe variante în funcţie de imaginaţia cadrului didactic.

Pentru a compara diferite greutăţi se poate realiza un joc folosind doze de conserve, cutii închise cu hârtie lipită cu bandă adezivă în care sunt puse diferite obiecte sau pietricele, acestea vor fi trase sau împinse pe nisip. Încurajaţi copiii să folosească limbajul comparativ: mai uşoară decât, mai grea decât. Cutiile pot fi aliniate de la cele mai uşoare la cele mai grele, în acest timp se face legătura cu experinţa de viaţă a fiecăruia, denumind obiecte uşoare şi grele, iar la final pot deschide cutiile şi să se bucure de obiectele găsite în ele.

                     IUBINDU-I ÎI PUTEM AJUTA!

Rodica Doina Cheregi


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Hosting gratuit oferit de Tanase Cosmin Romeo